søndag den 5. maj 2013

Kan ikke tåle følgende


Jeg har lavet en liste og skrivelse som jeg må huske at have med mig hvis jeg bliver indlagt igen. Jeg har valgt at lægge denne her ud, for det første for at jeg selv kan finde den igen.
Og da der en del spørger hvad jeg ikke kan tåle når de byder på mad så kan de se her.
Derudover kunne der være andre som ikke rigtig kan forstå, hvad der sker med mig når jeg får noget af de ting indenbords, lidt mere oplysning om det

Til Læger og sygeplejersker som jeg kommer i kontakt med i forbindelse med mine sygdomme:
ALLERGI: Jod, græs og bynke
derudover
Dextrose, E 967 Xylitol, E200 Sorbinsyre, E334 Vinsyre, E420 Sorbitol/sorbitolsirup, E421 Manitol, E636 Maltol, E637 Ethylmaltol, E965 Maltitiol/Maltitolsirup, Enebær, Eukalyptus, Glukose( også kunstig fremstillet), Glukose sirup, Gulerødder, Honning, Invert sukker, Karry, Lakrids, Majs, Majsstivelse, Maltodextrin, Pebermynte, Sirup, Søde ærter. INSULIN er på minuslisten

Andre ting som jeg ikke kan tåle
Følgende må ikke være i maden for mit vedkommende, det er ting som jeg ikke kan tåle.
Her er minus listen
ALLE former for frugt og søde grønsager + lidt mere en kort liste:
Symptomer:
mikroskopiske indtag-letter vrøvlet
Små mængder over flere dage, lidt mere vrøvlet og påvirket, vejretræknings besvær og pisser meget.
Jeg pisser ikke så meget, når jeg ikke er påvirkeret af nogle af de stoffer. 

Indtagelse af få dråber saft eller som et eksempel et afføringsmiddel som viste sig indeholdt fruktose, der røg mit ilt niveau i blodet indenfor ca. 30 sekunder ned på et sted mellem 50 og 60 %. Sker dette er der kun en ting at gøre jeg skal sidde op og have ilt. Normalt ilt niveau over 92% helst op op 98%
Der går 2- 3 dag inden det er ud af min krop og når jeg i løbet af de dage får tilført yderligere så forværres situationen.
Jeg reagerer inden for få sekunder når jeg får noget jeg ikke kan tåle dette gælder også medicin. Jeg mærker mave kneb til at starte med.
Derfor er det vigtig at jeg får almindelig koste og IKKE DIABETIS kost. Ingen ved hvad der er brugt af erstatning stoffer i maden. En del af dem jeg har nævnt på in minus liste bruges flittig i diabetes kost.

Medicin her gælder det samme, en del medicin indeholder nogle af de ovennævnte stoffer som hjælpemidler. Vær opmærksom på det. Jeg kan hurtig slå medicin præparatet op under http://indlægsseddel.dk

Vær opmærksom på jeg har generelt for højt blodsukker og ikke andre symptomer for diabetes 2.
Jeg har fruktose intolerance og hæmokromatose (genetisk mutation opdaget her i januar 2013).

Diabetes medicin generelt har jeg fået i over 10 år og jeg har kun oplevet ubehag og ikke særlig virksom, på samme tidspunkt fik jeg også frugt, som havde andre påvirkninger indtil slutningen af 2008 hvor min krop var ved at stoppe.
Jeg fik mere og diabetes medicin, min balance blev forværret, min hørelse på venstre øre blev værre til sidst kunne jeg ikke forstå hvad fok sagde til mig på mit venstre øre. Summe og brumme lyde gjorde mig søsyg (Audio fobi) her fik jeg allergi medicin som hjalp. Jeg reagerede overfølsom for mange ting jeg havde allergiske reaktioner over flere ting. I dag er jeg kun allergisk over græs og bynke. Min hørelse er normal på mit venstre øre og er jeg ikke påvirket har jeg ingen balance problemer. Der udover har jeg fået mere og mere astma medicin da jeg ikke rigtig kunne få vejret. I dag er det kun mine bronkier der driller lidt indimellem, men jeg har ikke astma.
Jeg blev betragtet som alkoholiker i alle de år, jeg opførte mg sådan. Mange troede jeg er ordblind for jeg staver som vinder blæser når jeg er påvirket. Jeg havde ikke kontrol over tingene.
Jeg er ikke alkoholiker og har det aldrig været jeg havde kun symptomer for det.
Jeg er blevet symptom behandlet for mange ting i mange år.
Først her i starten af 2013 føler jeg at jeg er kommet helt over de mange års påvirkninger af frugt indtagelse og medicin, som har været mere til skade end gavn.
I dag reagerer min krop meget atypisk. Jeg reager lynhurtig. Min krop følger ikke lægelig faglig standard skema procedure.
Min normal temperatur er 36o om morgen. Er den på 37o om morgenen så er det feber for mit vedkommende og noget galt. Det skal ikke opfatte som normal temperatur.
Det svarer til en almindelig person med normal temperatur på 37o og pludselig har en morgen temperatur på 38o så reagere i hurtig, mens os ned normal temperatur på 36o som er steget til 37o for at vide der er ingen feber. Det er uacceptabelt og bunder i manglende viden på dette område.
Jeg har en lille bøn til jer behandlere. Tænk mere på mennesket/patienten som helhed og ikke kun på et enkelt symptom som skal passe ind i bestemt kasse.
Mange symptomer dækker over flere forskellige sygdomme, gener.
Tænk lidt mere udenfor kassen se mere holistisk på mennesket/patienten. Det vil gavne sundhedsvæsnet og patienten











Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Reklame, tilsvining og anstødlige kommentarer fjernes.